JOULUKALENTERI LUUKKU 3 || Lempimusiikki

12.00

Kuten varmasti jo minua pidempään seurannut tietää että en kuuntele nykyään oikeastaan ollenkaan länsimaalaista musiikkia (paitsi joukkueen kanssa kun vaihtoehtoja ei ole..). Minulle ehdotettiin 2011 syksyllä kpoppia. Ensimmäinen biisi minkä kuulin oli SHINee :n Ring Ding Dong. Ja ai että kun jäin koukkuun, ainakin melkein. Ensimmäiset 3-4kk meni tutustuessa ylipäätään tuohon niin erikoiseen korealaiseen musiikkiin. Vasta kun BIGBANG julkaisi Bluen, niin aloin vasta kuuntelemaan kpoppia aktiivisesti, ja tämähän tapahtui siinä helmi-maaliskuussa vuonna 2012. Eli voisin sanoa että olen ensivuoden maaliskussa  kuunnellut korealaista musiikkia 4 vuotta. Äitinihän ei ole ikinä uskonut että jaksaisin jotakin musiikkia neljä vuotta putkeen, mutta koska korealaiset osaavat tehdä niin erilaista musiikkia (ei sillä ettei länsimaalaisetkin) niin en ole kyllästynyt. Ja kun 2013 ja 2014 FOX esitti uudenvuoden yönä MAMAn eli Mnet Asian Music Awardsin niin jopa silloin kun minä olin Canadassa nuorten maajoukkueenkassa pelaamassa ringetteä niin äitini ja isäni katsoivat kyseistä MAMAa ihan oma-aloitteisesti ja kertoivat minulle sitten kotiin päästyäni kuinka hyvää musiikkia se todella oli. Olin silloin erittäin iloinen, ja edelleenkin jos sanon äidilleni että kuunteleppa tämä biisi tästä niin se kuuntelee sen ilman mitään mutinoita. Mutta listaanpa tähän nyt muutamia lemppari kappaleita tällä hetkellä.







You Might Also Like

0 tähdenlentoa